.
General

Best Practices in Inquiry-Based Science Education (IBSE): Hands-on Explorations and Observations Enhanced by Computational Thinking

El curs, celebrat a Creta, ha esta organitzat per la institució d’innovació educativa  Elligogermaniki Agogi y la Universidad de Creta, ha tractat aproximacions per a l’Ensenyament de les Ciències Basat en la indagació (ECBI).

Altíssima qualitat dels formadors i recursos, hi han assistit professionals de l’educació d’un ample ventall de països, des de Finlàndia fins a Turquia, passant per EEUU i Alemanya.

Algunes píndoles concentrades:

 

  • si pretenem que els nostres alumnes indaguin, caldrà primer de tot que els ajudem a formular-se preguntes que siguin investigables. Les preguntes que comencen amb Perquè…? o Com…? no són investigables, perquè no es pot dissenyar un experiment a partir d’elles. En canvi, les preguntes que comencen per Què passa si…? o Fa alguna diferència si…? són investigables.

Per tant, si volem que els nostres alumnes investiguin cal que els ajudem a passer de les primeres preguntes a les segones, i això, ens explicà Bob Pannoff, ho podem fer si fem que es fixin en els factors que participen en les preguntes que es formulen. Imprescindible Pannoff.

  • En aquesta línia, els simuladors són una eina molt valuosa: permeten que els alumnes formulin expectatives Què passaria si…? i les testin inmediatament. Això  permet que els alumnes formulin models sobre els fenómens (ecològics, físics, químics,..) abans o enlloc que nosaltres els expliquem, no pas com a comprovació.

 

 

  • Els Science cafés, esdeveniments divulgatius  distesos similars a mini-taules rodones sobre temes Científics. Fantàstica iniciativa la de Formascienza, que aplica aquest format- ja desenvolupat en diferents centres de recerca- a les escoles, de manera que els alumnes contacten els experts i organitzen tota la sessió Science-Café (des de fer-ne publicitat a preparar cafès i concertar la data amb l’expert). Aprenentatge-Servei, Autonomia i iniciativa personal i construcció de coneixment, tot en u. I més.

 

  • Codis QR, Realitat Augmentada i Applets Java, algunes tecno-chuches que van adquirir en aquest curs un valor didàctic, orientat a fer que l’alumnat experimenti, provi i es pregunti. Fent servir tecnologia per a millorar la pedagogia. I no a l’inrevés.

Informació sobre el curs a la web de Pathway, on hi apareix la propera convocatòria.

=======================================

Actualització 12/08/14

Trobareu informació més àmplia a l’article:

Indagación en el aula mediante actividades manipulativas y mediadas por ordenador. Alambique, Didáctica de las Ciencias Experimentales 76 (2014),  J.Domènech

Vengapues,

 

 
 

Debats

Els comentaris estan tancats.

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1.206 other followers

%d bloggers like this: