.
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4T ESO (inclou AICLE), Genètica

Genètica, grups sanguinis i indagació

Activitat d’herència genètica d’indagació de paper i boli. A alumnes que ja coneixen els models d’herència autosòmica dominant i recessiva, i les lleis i proporcions de Mendel, se’ls proposen diversos creuaments (només se’ls donen els fenotips), i han de descobrir el genotip de cadascun i com funciona el model d’herència.

És preferible no dir-los que es tracta de grups sanguinis. Els alumnes descobreixen per si mateixos la codominància i l’al·lelisme múltiple.

En primer lloc, oferir-los les dades fenotípiques següents (millor, gradualment, i demanant que comuniquin les seves expectatives i hipòtesis..què significaria si…):

grupssanguinis

En segon lloc, permetre a cada grup que proposi dos creuaments i dir-los quines proporcions fenotípiques en resultarien.


A partir d’aquí han de descobrir que els dos individus B són heterozigots B0 i que l’individu A és heterozigot A0, a més del model de codominància AB en els grups sanguinis.

Fer hipòtesis, dissenyar experiments i extreure conclusions de dades. Tot en un quart d’hora, boli i paper. I una explicació que t’estalvies.

En acabat, es pot continuar amb pràctica de problemes de genètica.

Debats

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1.206 other followers

%d bloggers like this: