.
General

Bastida Universal per a la creació de discursos pedagògics políticament correctes

Com funciona?

Prendre una frase de cada columna (combina diferents fileres) per a construir una frase fantàstica. Encadenar diverses frases fantàstiques per a construir un discurs políticament correcte.

Estimats companys,

l’anàlisi de les proves de competències entre l’alumnat

compleix un rol essencial en l’orientació

de les línies pedagògiques futures.

D’altra banda, i donats els condicionaments actuals,

la formalització dels objectius educatius ens obliga a una anàlisi exhaustiva

dels recursos educatius existents.

El dia a dia a l’aula demostra que

el desenvolupament continu de noves tipologies d’activitats

és una eina indispensable per a la consolidació

de les línies d’intervenció educativa.

A més, les deficiències educatives actuals indiquen que

la nostra activitat formadora i educadora

facilita la creació i concreció

de les vies d’èxit acadèmic de l’alumnat.

Les experiències didàctiques d’aula mostren que

el reforç i desenvolupament del model educatiu de les competències bàsiques

ofereix una oportunitat única per al desenvolupament

d’estratègies d’atenció a la diversitat.

És per això que el projecte educatiu del centre incideix en que

l’enfortiment específic de processos d’aprenentatge bàsics

pot constituïr-se en un eficaç punt de partida per a la millora

del desenvolupament curricular.

Tal com consta a la programació didàctica

la superació i millora dels models d’intervenció a l’aula

necessita d’una reflexió profunda que tingui en compte els aspectes clau

d’activitats didàctiques competencials.

D’acord amb les instruccions d’inici de curs

el desenvolupament i desplegament de les noves tecnologies

és una metodologia preferent en la consolidació

de les activitats d’avaluació

Així mateix, com és ben sabut per tots,

la realització d’activitats d’autoavaluació

exigeix la concreció i desenvolupament

de vies de participació de l’alumnat.

Tot i així, des d’un punt de vista acadèmic, també és cert que

l’organització didàctica actual ajuda a la preparació i definició dels objectius educatius de cada etapa i matèria.
Sintetitzant, el desglossament de competències bàsiques pròpies de cada matèria, juntament amb

el desenvolupament de rúbriques i bases d’orientació

enforteix processos d’autoregulació i autoavaluació de l’alumnat, de manera sinèrgica amb la generació i testatge

de les aportacions a les competències bàsiques.

Igualment, compartireu amb mi que el nou model pedagògic garantitza la participació del professorat en la optimització de noves propostes didàctiques.
És ben sabut també que la implantació de les Tecnologies d’Aprenentatge i el Coneixement,en conjunció amb

l’enfortiment del caràcter interdisciplinar de la pràctica educativa

pot esdevenir una eina didàctica de primer ordre per a l’establiment

de les estratègies d’ús de les TIC a l’aula.

Deia Goethe: “Sempre és símptoma de falta de progrés en una època el fet que s’endinsi en excés en la pedanteria d’allò tècnic“. I, lector, estaràs d’acord amb mi que ens és una necessitat urgent fugir de la comoditat i seguretat dels “llocs comuns” i els discursos envasats.

Disfruta i difon la graella, però no l’apliquis gaire.

La graella es pot descarregar en format editable GraellaUniversal.

Debats

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1.053 other followers

%d bloggers like this: